ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

خدمت رسانی به زائران در جوار گلزار شهدای گمنام | اسکان بیش از ۱۵۰۰ نفر در میدان شهدا مشهد

  • کد خبر: ۱۲۷۰۴۰
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
خدمت رسانی به زائران در جوار گلزار شهدای گمنام | اسکان بیش از ۱۵۰۰ نفر در میدان شهدا مشهد
میدان شهدا نبض تپنده مشهد است. محلی که همیشه مامن عاشقان امام مهربانی‌ها بوده و این روزها هم که مشهد میزبان میلیون‌ها دلداده گنبد طلا است، خدمت گذاران رضوی میزبان زائران و مجاوران حریم رضوی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میدان شهدای مشهد از قدیم قرارگاه عاشقانی بوده که در ایام عزاداری خودشان را به آنجا می‌رساندند و با پای پیاده، عزم زیارت می‌کردند. امسال و هم‌زمان با دهه آخر صفر، یک‌بار دیگر این عرصه آماده پذیرایی و خدمت‌ رسانی به زائرانی است که عزم زیارت کرده‌اند.

با گشتی کوتاه در عرصه میدان شهدا می‌توانید به آسانی نمایش هم‌دلی و خدمت را ببینید و هر گوشه‌ای را که نگاه می‌کنید، عده‌ای در حال فعالیت هستند.

هلال احمر نیروهای خودش را در گوشه‌ای از این میدان مستقر کرده تا به زائرانی که دچار مشکل شده‌اند، خدمت بدهد. بیشتر مراجعین افرادی هستند که در این هوا دچار گرمازدگی یا ضعف شده‌اند و با کمی استراحت جانی دوباره برای گام‌های آخر تا رسیدن به وصال می‌گیرند. عده‌ای هم با افت قند خون مواجه هستند و خدمات لازم را از نیروهای هلال احمر دریافت می‌کنند. ویزیت سرپایی زائرین و مجاورین هم در این محل به‌صورت رایگان انجام می‌شود و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

در گوشه‌ای دیگر از عرصه میدان شهدا فرهنگسرای گفت‌وگو شکل گرفته و با ایجاد چایخانه دائمی قاسم‌بن الحسن (ع)، فضایی را فراهم کرده تا زوار با نوشیدن چای، گلویی تازه کنند و خستگی را از تن خارج کنند.

جالبی کار اینجا است که این فضا با معماری چایخانه‌های داخل حرم شباهت زیادی دارد و تصویر ذهنی زیبایی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند. جالب‌تر اینکه تمام خادمان این چایخانه از مردم و جوانان شهر هستند که به‌صورت داوطلبانه در این قسمت مشغول به کار شده‌اند.

شهرداری مشهد هم پای کار آمده و در طبقه زیرین عرصه، فضایی را برای اسکان زائرین ایجاد کرده است تا مسافرانی که برای زیارت به حرم می‌روند، در این محل کمی استراحت کنند. سرویس‌های بهداشتی هم که از پیش‌تر در این مکان ها راه اندازی شده بود، حالا و با کمک نیروهای شهرداری هرلحظه نظافت می‌شوند تا رضایت مراجعین تا حدودی فراهم شود.

عرصه میدان شهدا البته برای مردم هم فضای خوبی است تا در حد توان‌شان خدمت رسانی کنند. یکی با موتورش زائرین را به‌صورت رایگان تا حرم می‌رساند و دیگری با ماشین شخصی‌اش وسابل و بار مسافران را تا مسیرهایی که می‌خواهند جابجا می‌کنند و کرایه‌شان التماس دعا است.

منصوریان: بیش از هزارو ۵۰۰ نفر در میدان شهدا اسکان یافتند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از موکب های خدمت رسانی به زائران رضوی که در میدان شهدا مشهد برپا شده است اظهار کرد: همانطور که بارها عنوان کرده ایم ،سیاست شورای ششم نسبت به برنامه‌ها و مناسبت‌ها ، ایجاد تسهیل‌گری است نه تصدی‌گری و بیشتر به‌عنوان حمایت و تنظیم زیرساخت‌های برنامه‌های ملی ،مذهبی اقدام می‌کنیم.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: در میدان شهدا نیز ما ظرفیت بسیار خوبی را هم در عرصه و هم در جوار گلزار شهدای گمنام این مکان در اختیار داشتیم که با هماهنگی آستان قدس رضوی و برخی از بانیان دیگر این مکان را به یک مرکز بزرگ خدمت رسانی به زائران ولی نعمتمان تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه خدمات بسیار خوبی از سوی خادمیاران به زائران امام رضا(ع) در میدان شهدا مشهد ارایه می گردد. با همکاری انجام شده از سوی شهرداری و شورای سالامی شهر با آستان قدس رضوی ، در طبقه زیرین عرصه میدان شهدا و در جوار شهدای گمنام ، محلی را برای اسکان زائران به ظرفیت نزدیک به 5 هزار نفر را آماده کردیم که خب از شنبه زائران گرامی به این مکان مراجعه و نسبت به اسکان رایگان آنها اقدامات موثر انجام گرفت که تا روز یکشنبه جمعیتی بیش از هزار و 500 نفر در این مکان نیز استقرار پیدا کردند که قطعا از روز دوشنبه این تعداد با افزایش بیشتری روبرو خواهد بود.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این فضا محل های ویژه برای استحمام زائران در کنار چندین چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است . برنامه های فرهنگی ، مشاوره ، و  خدماتی برای تغذیه زائران از جمله صبحانه ، ناهار و شام ، خدمات بهداشتی و پزشکی و بسیاری از موارد همه به صورت مجزا به زائران عزیزی که به اینجا مراجعه می کنند ارایه می گردد و مشخصات افراد نیز ثبت می گردد و با صدور برگه هایی نسبت به تردد آنها ، مدت اقامت و موارد دیگر اقداماتی انجام می شود.

وی افزود: خوشحال هستیم که در مسیر استقبال از زائرین امام رضا(ع) خدمت‌ می کنیم و همه در مشهد بر این باور هستند که خادم الرضا(ع) می باشند. نتیجه این همکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در شهر منتج به این شده است که حالا بتوانیم به شکل خوبی میزبان زائرین باشیم .

 حجت الاسلام منصوریان در پایان با اظهار امیدواری نسبت به این که تمام این خدمات مورد رضایت امام رضا(ع) به‌عنوان میزبان اصلی این زوار قرار بگیرد گفت: در شهرداری و شورای شهر تمام امکانات و ظرفیت های خود را برای امور زائران بسیج کرده ایم و تلاش شده است تا بیشتر از ظرفیتی که داشتیم خدمات ارایه دهیم و  بسیاری از سالن‌های ورزشی را هم به کار گرفته‌ایم. امیدواریم انشاالله زائری در شهر امام رضا(ع) بدون اسکان نباشد. البته متذکر می‌شوم که تمام این امکانات و مباحث برای اسکان اضطراری و به‌صورت رایگان است . اسکان اصلی برعهده سازمان گردشگری، هتل‌ها ، زائراسراها و خانه‌های مسافر می باشد و شهرداری به کمک متولیان اصلی در حوزه اسکان زائرین آمده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->